Organizacja rekrutacji pracowników na określone stanowisko pracy zawsze wiąże się z duża ilością dodatkowych obowiązków i zadań. Niektórym może się wydawać, że przeanalizowanie kilkunastu CV i zorganizowanie kilku spotkań rekrutacyjnych nie jest niczym trudnym, jednak nikt nie bierze pod uwagę, że nabór pracowników ma też swoją formalną stronę, która musi zostać odpowiednio zrealizowana. Zanim ogłoszenie o rekrutacji dostanie się do wiadomości publicznej, cały proces kwalifikacji pracowników musi zostać dobrze zaplanowany. Zaplanować trzeba orientacyjny czas trwania rekrutacji, przygotować wszelkie niezbędne dokumenty, wprowadzić informacje do akt i uzgodnić skład komisji rekrutacyjnej. Dopiero wtedy można zająć się zamieszczaniem ogłoszeń, przeglądaniem CV i umawianiem kandydatów na rozmowy.
Obecnie do naszej firmy z branży sprzedażowej poszukujemy nowych specjalistów ds. sprzedaży, a za cały proces rekrutacyjny odpowiadam ja, pracownik działu personalnego Toruń. Do tej pory otrzymałem ponad osiemdziesiąt różnych podań o pracę, które starałem się na bieżąco sprawdzać. Zgłoszenia podzieliłem na te, które odpadły w pierwszej kolejności, na tzw. „pewniaków” i na kandydatów, w przypadku których istnieje szansa zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną. Przede mną jeszcze dużo pracy, a ja już nie mam siły. Najchętniej wybrałbym z czterech kandydatów, wysłał ich na rozmowę i po pierwszym etapie zakończył cały nabór.