Sprawdzamy czym zajmuje się pracownik działu personalnego?

pracownik działu personalnego

W niemal każdej dużej firmie znajduje się dział personalny. To właśnie tam zatrudniani są pracownicy, którzy zajmują się wsparciem organizacyjnym wszelkich działań związanych z zarządzaniem personelem. Może to być zakres związany z rekrutacją, planowaniem szkoleń.

Osoba zatrudniona na takim stanowisku zajmuje się również sporządzaniem odpowiednich raportów personalnych. Taki zawód wiąże się również z wykonywaniem innych obowiązków, które są związane bezpośrednio z tworzeniem, ale też realizacją konkretnych projektów personalnych w przedsiębiorstwie. Jeśli jesteś zainteresowany podjęciem takiej pracy, powinieneś posiadać wyższe wykształcenie. Najlepiej związane z takimi kierunkami jak psychologia, administracja czy też ekonomia. Ogromnym atutem bez wątpienia będzie również doskonała znajomość języka angielskiego, a także nienaganna obsługa komputera. W tym bardzo ważne są programy z pakietu Microsoft Office.

Pracownik na takim stanowisku powinien również orientować się w znacznym stopniu w przepisach prawa pracy, a także tych ubezpieczeniowych. Wielu rekruterów podkreśla, że w tym zawodzie bardzo ważna jest praktyczna znajomość procesów biurowo-administracyjnych, a także tych związanych z logistyką w firmie. Idealny kandydat na to stanowisko nie ma żadnych problemów z komunikacją interpersonalną, a także lubi kontakt z drugim człowiekiem. Z pewnością wyróżnia się on rzetelnością oraz skrupulatnością w wykonywaniu powierzonych mu obowiązków.

Napisz komentarz