Kiedy obowiązki służbowe i domowe się na siebie nakładają, a Ty już nie masz siły na nic – z odsieczą przychodzi organizacja czasu własnego. Warto w sposób realny oceniać swoje możliwości i nie dopuścić do sytuacji, w których obowiązki zaczną się nadmiernie nawarstwiać. Może to prowadzić do frustracji, a także szybkiego wypalenia zawodowego, co może spotkać również pracowników działu personalnego.
Więcej obowiązków – lepsza organizacja?
Okazuje się, że w momencie, gdy obciąża nas wiele różnych obowiązków zaczynamy być bardziej zdyscyplinowani. Nagle czasu wystarcza nam na wszystko, a całość jest wykonywana w odpowiedni sposób. Mimo wszystko warto unikać przepracowania, aby w przyszłości nie nabawić się chorób.
Aby lepiej dysponować swoim czasem, powinniśmy dobrze planować cały dzień. Warto w swoim kalendarzu zapisać wszystkie obowiązki, które w konkretnym czasie musimy wykonać. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że nic nam nie umknie.
Kolejny istotny krok to pełne skupienie. Koncentracja na jednej czynności pozwoli nam na szybsze wykonanie danej czynności i przejście do kolejnej. Warto skorzystać z tej metody i pozbyć się wszelkich rozpraszaczy, na przykład telefonu. Na czas pracy warto schować go w szufladzie. To dobra metoda, która zawsze się sprawdza.